Odnosi hiperaktivnog djeteta s okolinom
Impulzivnost i hiperaktivnost mogu odbijati drugu djecu, ali i odrasle te se uslijed toga hiperaktivno…
Play Attention je svjetski priznat uređaj za koji je znanstveno dokazano da kontinuiranom primjenom pomaže produljiti, učvrstiti i usmjeriti pažnju te poboljšati pamćenje, što nam omogućava da ostvarimo svoje pune potencijale te posljedično dovodi i do uspješnijih ishoda u školi, kod kuće i na poslu.
Uređaj se sastoji od:
1. Interaktivnog softvera
2. BodyWave sučelja (narukvice) – koja se postavlja na ruku ili nogu
Play Attentionov računalni sustav za uvježbavanje usmjeravanja i održavanja pažnje koristi Edufeedback tehnologiju, koja je nastala kombiniranjem skeniranja moždanih impulsa, kognitivnih vježbi i tehnika oblikovanja ponašanja. Edufeedback omogućava da vlastitu pažnju pratimo u stvarnom vremenu upravljajući računalnom igrom putem tri senzora koji mjere razinu pažnje.
Play attention putem BodyWave narukvice očitava moždane signale koji nam govore koliko pažnje imamo. Moždani signali kontroliraju kompjutersku igru na način da moramo biti usredotočeni kako bismo ju uopće uspjeli pokrenuti, igrati i na kraju završiti, što ujedno pomaže i da uvidimo povezanost između pažnje i ponašanja.
Šest različitih igara: svaka pospješuje određenu kognitivnu vještinu
U osnovnom Play Attention paketu dolazi šest različitih igara od kojih svaka pospješuje određenu kognitivnu vještinu:
1. izdržljivost pažnje – usmjeravanje pažnje na nisko stimulirajuće aktivnosti kroz duži vremenski period
2. vizualno praćenje – održavanje pažnje dok se vizualno prate objekti i osobe koje se nasumično kreću
3. usmjerenost na zadatak – brže započinjanje zadataka i održavanje fokusa sve dok aktivnost ne završi
4. diskriminativno procesiranje – prepoznavanje bitnih informacija i diferenciranje od onih koje se mogu ignorirati
5. kratkoročno pamćenje – procesiranje i zadržavanje vizualnih i auditivnih informacija
6. akademski transfer (most) – završavanje zadataka u što kraćem vremenskom roku.
Igre su osmišljene u tri nivoa: početni (5 minuta), srednji (6 minuta) i napredni nivo (7 minuta).
Nakon svake završene igre, program daje povratnu informaciju o razini pažnje, što se kompjutorski bilježi i analizira.
Osim poboljšanja na području pažnje, Play Attention doprinosi i unapređenju:
1. radnog i prostornog pamćenja
2. brzine obrade informacija
3. motoričkih vještina i okulomotorne koordinacije
4. kontrole impulsa
5. socijalnih vještina
6. ignoriranja i isključivanja ometajućih čimbenika
7. slijeđenja uputa s više koraka
8. organizacijskih vještina
9. dovršavanja zadataka u zadanom vremenu
Razlika Play Attentiona i video igrica
Većina djece, čak i djeca kod koje postoje teškoće ili poremećaj pažnje, komercijalne video igrice bez prestanka mogu igrati satima. Razlog tome je grafički sadržaj koji je kod video igrica izrazito stimulirajući i (pre)pun podražaja.
Play Attention služi uvježbavanju održavanja pažnje u zadacima koje nisu (toliko) stimulativne ili koje sadrže ometajuće faktore. Na ovaj se način također uvježbava smanjivanje vremena potrebnog za izvršavanje manje nam zanimljivih aktivnosti, poput prepisivanja s ploče ili pisanja domaće zadaće, veće usmjerenosti na praćenje nastave, lakše slijeđenje uputa i ignoriranje raznih podražaja iz okoline.
Preporuke
Play Attention sustav načelno je predviđen za korištenje od dobi 6 godina nadalje; gornje dobne granice nema.
Za dugoročne je i održive promjene u prosjeku potrebno 40, rjeđe i do 60 sati rada. Najoptimalniji se rezultati postižu kontinuiranim tretmanom u trajanju od pola sata, odnosno 30ak minuta, dva puta tjedno. Napredak je ostvaren čak i ako se tretman ne provede do kraja, ali za trajno usvajanje vještina potrebno je minimalno 40 sati.
Jednom usavršene vještine uz pomoć sustava Play Attention ostaju dugoročno jer se redovito koriste i primjenjuju u svakodnevnom životu.
Više o sustavu Play Attenton možete pročitati u sljedećim linkovima:
https://edubalans.hr/play-attention/
http://budenje.hr/play-attention-sustav-ucenja/
https://kocijan-hercigonja.com/hr/play-attention/
https://www.pricalica.hr/play-attention.html
Pišu: Tanja Manović, prof. defektolog-socijalni pedagog i Dora Kralj, prof. defektolog-socijalni pedagog