Neuroraznolikost i neurodivergentnost – tjedan dana učenja i rasprave o najčešćim razvojnim poremećajima kod djece s vodećim svjetskim stručnjacima u Salzburgu, Austriji

Pojam “neuroraznolikost” Harvard Health definira kao “ideju da ljudi doživljavaju i komuniciraju sa svijetom oko sebe na mnogo različitih načina; odnosno kako ne postoji jedan “ispravan” način razmišljanja, učenja i ponašanja. Riječ neuroraznolikost općenito se odnosi na različitost svih ljudi, ali se često koristi u kontekstu poremećaja iz spektra autizma, kao i drugih neuroloških ili razvojnih stanja kao što su ADHD ili poteškoće u učenju.”

Na navedenu se temu ovoga rujna u sklopu Open Medical Institute-a (OMI) u Salzburugu održala intenzivna jednotjedna edukacija pod naslovom “Behavioral Pediatrics and Child Development”, a koja je bila vođena od strane četvero renomiranih američkih pedijatara iz Children’s hospital of Philadelphia kao i troje profesora dječje i adolescentne psihijatrije sa Bečkog Medicinskog sveučilišta.

Među trideset odabranih liječnika, u ovoj je edukaciji imao priliku sudjelovati i naš liječnik specijalizant dječje i adolescentne psihijatrije Janko Večerina, koji je tjedan proveo s kolegama pedijatrima i dječjim psihijatrima iz 21 različite države svijeta raspravljajući o praksi otkrivanja, rane intervencije i liječenja najčešćih ponašajnih i razvojnih teškoća kod djece.

Najveći je naglasak tijekom seminara bio na djeci koja se nalaze unutar neurdivergentnog spektra odnosno autizma, problema vezanima uz simptome manjka pažnje i hiperaktivnosti (ADHD) te poremećajima u razvoju govora, učenja i socijalizacije.

Od stručnjaka i kolega sa različitih krajeva svijeta moglo se čuti o tome koje su mogućnosti ranih intervencija u vidu društvene inkluzije, psihoedukacije djece, roditelja i školskog osoblja te psihofarmakoterapije, odnosno korištenja psihijatrijskih lijekova, a što je često nezaobilazni element liječenja.

Po mišljenju voditelja programa, dr. Bluma iz Philadelphije, seminar je bio „iznimna prilika za učenje o nekim od najčešćih kroničnih stanja koja danas utječu na zdravlje, razvoj i ponašanje djece. Nastavno osoblje i kolege iz Europe, Afrike, Azije i Srednje Amerike raspravljali su o dijagnostici utemeljenoj na dokazima i liječenju stanja uključujući poremećaja iz autističnog spektra, poremećaja pažnje i hiperaktivnosti, poremećaje raspoloženja i anksioznosti, poremećaje u vidu disruptivnog ponašanja, poremećaje spavanja, hranjenja, kao i djece izložene psihosocijalnim traumama.”

Više o programu i zaključcima seminara možete pročitati na poveznici:
https://www.openmedicalinstitute.org/blog/2024/09/20/neurodiversity-a-brain-that-works-differently/

Print Friendly, PDF & Email