Nakon potresa u Zagrebu novinarka Amela Čilić za RTL Danas je napravila reportažu o tome kako je djeci u ovim okolnostima, kad im je ukinuta škola, zatvorena igrališta, nemaju više niti sportskih treninga i radionica, nastava je na daljinu, roditelji rade od kuće i u pauzi od posla djeci pokazuju ono što im nije jasno… a onda je neke i zadesio potres. Psihologinju Poliklinike Miju Roje Đapić reporterka RTL Danasa pitala je: “Kako objasniti djeci da je ovo period koji moramo zajednički prebroditi i da pri tome moramo surađivati kako bi nam svima bilo lakše?”:
” Djeci je važno objasniti dvije stvari: što trebamo raditi i zašto to trebamo raditi. Kada pričamo o tome kako poticati empatiju, djetetu možemo primjerice reći: »Ako ostaneš kod kuće, onda si zapravo superheroj koji je spasio život svojoj baki ili djedi.« Dakle, ne treba ići samo na empatiju, nego na isticanje tog zajedništva. Što je manje dijete, trebaju biti konkretniji primjeri.
Zašto peremo ruke 20 sekundi pod toplom vodom? Zašaramo djetetu ruke flomasterom i kažemo “Idemo prati ruke da vidimo koliko će vremena trebati da iziđe flomaster”.
Ili damo djetetu da puhne u neki lagani papirić i kažem: “Koliko daleko ide papirić, toliko ide virus i zato nam treba odstojanje od 2 metra”. Jer ako malom djetetu kažemo da treba držati odstojanje 2 metra od drugih, to mu ne znači puno. Ali ako dijete razumije na konkretnom primjeru kako izgleda taj virusić, koliko daleko leti, kako ga skidamo s ručica, onda je puno vjerojatnije da će se djeca pridržavati tih pravila.”, objasnila je psihologinja Mia Roje Đapić.
Izvor: RTL.hr: https://play.rtl.hr/rtl-danas-p_7450