Ravnateljica prof. dr. sc. Gordana Buljan Flander gostovala je u emisiji Okrugli stol ponedjeljkom na 3. programu Hrvatskog radija urednika Danijela Lambaše povodom početka školske godine. Ove godine u osnovnu i srednju školu krenulo je oko pola milijuna djece, od toga više od 40 tisuća djece su prvašići. Škola je za mnogu djecu prvi puta u životu da ih se vrednuje:
“To je svakako vrijeme koje djeci može biti uzbudljivo na jedan pozitivan način i koje može predstavljati izazove kojima se djeca vesele, ali može biti prisutan i strah od neuspjeha, strah od nove djece, hoće li udovoljiti očekivanjima nastavnika i roditelja, hoće li naći prijatelje. To su djeca koja su do sada bila djeca, a kako Jesper Juul lijepo kaže, kada djeca krenu u školu, oni preko noći postanu učenici od kojih se nešto očekuje i tu je presudan stav roditelja – kazala je prof. dr. sc. Gordana Buljan Flander.
– Ako roditelji imaju prevelika očekivanja od djeteta, ili ako djetetu kažu “Znam da ćeš biti najbolji, ti si bolji od svih”, i ako djetetu to nerealno govore, onda je to opet pritisak na dijete. Imam puno djece koja mi kažu da su im roditelji kažu „Vidjet ćeš ti kad kreneš u školu, nema ti više igre, nema više neozbiljnosti…“ znači opet je to pritisak na djecu, tako da zapravo djetetova adaptacija na školu uvelike ovisi o roditeljskim očekvianjima i roditeljskom ponašanju. Djetetova adaptacija na školu ovisi naravno i o ponašanju učitelja, o tome je li uspostavio kontakt s djetetom. Puno istraživanja pokazuje da je upravo privrženost školi snažan prediktivni faktor kako će se djeca osjećati u pubertetskoj i adolescentnoj dobi. Mi svi znamo da je privrženost roditeljima bitna u prve tri godine života, važno je je li roditelj bio emocionalno dostupan ili ne – o tome ovisi djetetova slika o sebi i o svijetu oko sebe, i to je baza na kojoj djeca grade sve kasnije odnose. Međutim, pokazalo se u mnogim istraživanjima da je i djetetova privrženost školi također veoma bitna, te da djetetova otpornost na kasnije stresogene događaje vrlo često ovisi o tome koliko je dijete privrženo školi, a to jako ovisi o tome kako se učitelji ponašaju prema djeci.”
Poslušajte cijelu emisiju u trajanju od 44 minute na YouTube kanalu Poliklinike.