Trening za stručnjake pod nazivom „Manipulacija djecom u razvodu braka” održan je 23. i 24. svibnja 2017. za djelatnike Centra za socijalnu skrb Rijeka. Edukaciju su provele prof.dr.sc. Gordana Buljan Flander i Mia Roje, mag.psych.
Sudionici su unaprijedili znanja i vještine vezano za:
o objašnjenje i prepoznavanje štetnosti roditeljskog sukoba na djecu,
o prepoznavanje visokokonfliktnih razvoda braka, njihovu učestalost i obilježja,
o prepoznavanje rizičnih parova za visoki konflikt u razvodu,
o istraživanje transgeneracijskog prijenosa posljedica sukoba i razvoda kroz obiteljsku anamnezu,
o kategoriziranje roditeljskog sukoba prema teorijskim i empirijskim podatcima,
o psihološku podlogu štetnosti roditeljskog sukoba po djecu,
o prepoznavanje i procjenu štetnosti roditeljskog sukoba na pojedine skupine djece,
o procjenu i obrazloženje najboljeg interesa djeteta u razvodu braka roditelja,
o članak 12. konvencije o pravima djeteta – djetetovo mišljenje nije uvijek u skladu s njegovim najboljim interesom; kako ga ispitati i argumentirati mišljenje,
o prepoznavanje manipulacije djecom i otuđenja djeteta od roditelja,
o razlikovanje oblika i razloga odbijanja roditelja od strane djeteta,
o opažanje i interpretaciju manipulativnih ponašanja u skladu sa suvremenom literaturom,
o psihoedukaciju roditelja ako su suradljivi,
o korištenje situacijskih pitanja u savjetovanju roditelja ako su suradljivi,
o odluku o tome hoće li se preporučiti tretman djeteta/obitelji, kada i koje vrste,
o demistifikaciju manipulacije kao rijetkog ponašanja,
o regrutaciju rizičnih obitelji za manipulaciju djecom,
o razumijevanje roditelja koji manipulira i njegovih osnovnih karakteristika,
o analizu moći,
o toksični trokut u manipulaciji u vezi s teorijom privrženosti,
o procjenu i obrazloženje hitnosti intervencije,
o preuzimanje kontrole od strane sustava,
o prepoznavanje manipulacije kao emocionalnog zlostavljanja prema suvremenim znanstvenim spoznajama,
o zakonsko postupanje u slučaju manipulacije – kaznene prijave za emocionalno zlostavljanje,
o pisanje i potkrepljivanje nalaza i mišljenja,
o prepoznavanje znakova zlostave na djetetu i daljnje postupanje,
o dublje razumijevanje djeteta,
o ispitivanje manipulacije/razine manipulacije djeteta u praksi,
o razlikovanje vrsta optužbi za zlostavljanje,
o analizu relevantnih faktora pri procjeni optužbi za zlostavljanje.