Novinarka Sanja Vištica objavila je u Dnevniku Nove TV temu o tome kako već početkom studenoga počinje božićna potrošačka groznica s ukrasima, kuglicama i blještavilom koji prazne novačnike. Nema toga što božična čarolija ne može prodati, ustvrdili su prodavači u trgovinama, a direktorica sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić komentirala je kako je rast potrošnje gledano u milijardama ogroman. U ostalim mjesecima godine trošimo oko 7 – 8 milijardi kuna mjesečno, a u prosincu to prelazi 14 milijardi kuna. 

»Božić je dobar za gospodarstvo, no koliko je to zdravo za ljude da se počne tako rano slaviti i trošiti. Blagdani prazne naše novčanike, no puni li nas to dobrim emocijama?, pitanje je koje je novinarka uputila psihologinji Poliklinike Elli Selak Bagarić, gošći Dnevnika.

– Doista nema ništa loše u tome prošetati okićenim gradom i uživati, družiti se s prijateljima. Međutim, moramo znati da pretjerivanje ni u čemu ne donosi nešto dobro. Ono što može biti rizično je kad trošimo novac kojeg nemamo i kad zapravo sve one vrijednosti i čaroliju Božića preuzmu one stvari koje nam ne donose sreću, kad se natječemo sa sobom ili drugima u tome koliko ćemo kupiti, kako ćemo okititi bor, našu kuću i kad radimo ono što nas ne čini doista sretnima, i zapravo nas iscrpljuje. Većina ljudi smatra blagdane ne samo nečim što im je izvor velike sreće i zajedništva, već i nečim što im izaziva stres – rekla je Ella Selak Bagarić.

Osim što nas financijski isprazni, koliko nas Božić emotivno isprazni?, nadalje je pitala novinarka Vištica.

– Božić može doista iscrpiti čovjeka. Nažalost, to su vrijednosti društva u kojem danas živimo. Moramo biti svjesni da su to i vrijednosti kojima odgajamo našu djecu. Divno je u ljudskoj prirodi nekoga željeti razveseliti poklonom. Međutim, danas kad imamo sve manje vremena, to naše vrijeme bi trebalo biti najvrjedniji poklon kojeg darujemo našoj obitelji i ljudima koji su nam bitni. Čini nam se da sve dok smo zadivljeni blještavilom izloga i kupovinom da često zaboravljamo na ono što nas doista čini sretnima –  komentirala je Ella Selak Bagarić.

Neka istraživanja su pokazala da su blagdani sve češće okidač za depresiju, a sve manje za mir i sreću. Zašto je to tako?

Zato što blagdani učine da one emocije koje inače doživljavamo potenciramo. Nažalost, mi jako često shvatimo tek kada nešto izgubimo, da je to nešto što nam je najvrjednije. Mnogim ljudima koji dožive gubitak blagdani izazovu osjećaj usamljenosti. I to je nešto čega moramo biti svjesni prije nego što nekoga izgubimo – poručila je na kraju psihologinja Ella Selak Bagarić.

Print Friendly, PDF & Email