BESPLATNA PUBLIKACIJA ZA STRUČNJAKE MENTALNOG ZDRAVLJA: HALO, POMOZITE!  O specifičnostima telefonskog  savjetovanja uslijed pandemije

U promijenjenim uvijetima rada naših kolega, stručnjaka mentalnog zdravlja u cijeloj Hrvatskoj koji uslijed pandemije koronavirusom više ne mogu primati klijente na uobičajeni način, nego se savjetovanje vrši putem telefona, ukazala se potreba za edukativnim priručnikom o telefonskom savjetovanju koje je različito od savjetovanja uživo. S obzirom da stručnjaci Hrabrog telefona već dva desetljeća educiraju europske stručnjake u toj tematici, a neki nekadašnji volonteri su danas zaposlenici Poliklinike, odlučili smo ažurirati postojeći priručnik o telefonskom savjetovanju “Halo, pomozite!”, prilagoditi ga trenutnoj situaciji zdravstvene krize te ga pokloniti svim našim kolegama psihozima kojima je potreban. Priručnik u PDF formatu možete besplatno preuzeti ovdje:

HALO, POMOZITE! priručnik za stručnjake mentalnog zdravlja o specifičnostima telefonskog savjetovanja uslijed pandemije (PDF)

Iz predgovora:

Djetinjstvo i adolescencija su osjetljiv i ranjiv period u kojem su ljubav, zaštita, prihvaćanje i podrška izrazito važni. U tom periodu stvara se baza za sve kasnije odnose, kako s vršnjacima, tako i s partnerima, djecom, prijateljima. Danas kada roditelji imaju sve manje vremena za svoju djecu, a društvo im kroz medije daje negativne modele za identifikaciju, djeca imaju sve manje značajnih odraslih koji će ih saslušati, dati im dovoljno vremena i pažnje te im omogućiti adekvatnu zaštitu. Odgovornost društva je osigurati adekvatnu pomoć djeci i njihovim obiteljima u situacijama kada obitelj nema dovoljno resursa da sama riješi probleme.

Linije pomoći predstavljaju jednu od tih mogućnosti i često mogu biti prvo dostupno mjesto na kojem djeca, ali i odrasli mogu dobiti savjet i podršku educirane odrasle osobe. Osnovna ideja svake linije za pomoć, a posebno kad nas zovu djeca i mladi je poticati i ohrabrivati nazivatelje da traže pomoć i podršku kako bi se na uspješniji i konstruktivniji način suočili s problemima, teškim i bolnim iskustvima, krizama, izazovima i dilemama koje im život donosi.

Osnovna svrha i ideja ovog priručnika je prenijeti teorijska znanja stečena kroz formalno i dodatno obrazovanje, kao i praktična iskustva u radu Hrabrog telefona i Poliklinike za zaštitu djece i mladih Grada Zagreba te ponuditi praktične smjernice za savjetodavni rad s djecom i mladima putem telefona stručnjacima koji će biti na prvoj liniji, onima kojima dežurni telefon može zazvoniti usred noći, a s druge strane će čuti uplašeno dijete. Bez obzira na sva naša znanja i radno iskustvo, u takvim trenutcima korisno je imati prijatelja, za kojeg se nadamo da ćete ga pronaći u ovom priručniku.

Dragi kolege, hvala vam u ime cijelog društva na nesebičnom i volonterskom angažmanu. U slučaju bilo kakvih pitanja vezanih za specifičnosti telefonskog savjetovanja, a posebno s djecom i mladima, obratite se na mail: mia.roje@poliklinika-djeca.hr i osigurat ćemo vam konzultacije s nekim od stručnjaka Hrabrog Telefona ili Poliklinike, nekadašnjih Hrabriša, koji sudjeluju u edukaciji i superviziji volontera savjetodavne linije.

Halo, pomozite, stručni priručnik, telefonsko savjetovanje

Print Friendly, PDF & Email