Ovdje možete besplatno preuzeti brošuru “Mindfulness – kratke vježbe za djecu” koju su pripremile stručnjakinje Poliklinike: “Mindfulness – kratke vježbe za djecu”(PDF) Kratke mindfulness vježbe koje vam ovdje donosimo su dio programa mindfulnessa za djecu, a mogu se primjenjivati i samostalno (u nastavku teksta možete “odskrolati” do fotografija prikladnih i za printanje). Vježbe su naročito korisne u stanjima uznemirenosti praćenih neugodnim osjećajima kao što su strah, ljutnja, tuga, koji se mogu javiti tijekom stresnih situacija kao što su ovi dani koje proživljavamo u tijeku pandemije koronavirusa (COVID-19) i posljedica potresa u gradu Zagrebu.
Djeca sa značajnijim promjenama u ponašanju i emocionalnom reagiraju trebaju procjenu i stručnu pomoć stručnjaka.
Nadamo se da će ove vježbe biti korisne djeci, ali i odraslima koji neka budu od pomoći djeci i čitaju im vježbe.
Želimo vam korisno provedene trenutke i dobru zabavu uz mindfulness.
Dobrobiti mindfulnessa za djecu
Mindfulness poboljšava pažnju, koncentraciju, pamćenje, regulaciju osjećaja i ponašanja, spavanje, odnose s drugima, samoprihvaćanje i samopouzdanje te kvalitetu života u djece što je dokazano u brojnim istraživanjima.
Što je mindfulness?
Mindfulness je tehnika usmjerena na razvoj pažnje i koncentracije, percepcije, prepoznavanje, prihvaćanje i bolje kontrole osjećaja i ponašanja, empatije i suosjećajnih odnosa. Mindfulness pomaže umiriti se, sabrati svoje misli i reagirati svjesnije u stresnim i izazovnim situacijama života.
Mindfulness počinje usmjerenom pažnjom, ali je više od usmjerene pažnje… Pažnja se u vježbama mindfulnessa može usmjeriti prema okolini koristeći naša osjetila (vid, sluh, dodir, miris i okus) ili našim unutarnjim stanjima (osjeti u tijelu, misli i osjećaji u umu).
Mindfulness je aktivan proces koji uključuje usmjerenu pažnju, primjećivanje, neprosuđivanje, prihvaćanje, približavanje svim iskustvima, ugodnim i neugodnim, u nekom trenutku oko sebe i u sebi.
Mindfulness znači zastati, usmjeriti pažnju, biti prisutan i svjestan.
Mindfulness je svjesnost trenutnog iskustva onakvo kakvo ono jest.
Mindfulness nije čin rezignacije ili pasivnosti.
Mindfulness daje mogućnosti izbora.
Mindfulness je mudra akcija temeljena na svjesnoj odluci, a ne automatska reakcija.
U posljednjih nekoliko tjedana briga je postala uobičajeni sustanar u domovima mnogih od nas. Zaokupljeni "odraslim" brigama često trebamo podsjetnik da su djeci njihove brige jednako teške i važne, čak i kada se nama tako ne čini. Roditeljska podrška djeci u suočavanju s velikim osjećajima sada je važnija nego ikada, čak i starijoj djeci i adolescentima. U želji da osobama koje volimo umanjimo teret brige, "Ne brini" je rečenica koja nam često prva dolazi na um. Međutim, iskustvo nam govori da su nas u životu rijetko smirile te riječi - štoviše, nekad se zbog njih možemo osjećati kao danas ne razumiju.
U carstvu dječjih prava jedno od prava je i ono na slobodu mišljenja, savjesti i vjeroispovjedi. Svako dijete ima pravo slobodno izražavati vjeru ili uvjerenje. Obitelj je okruženje u kojem se prvotno upoznaju i ostvaruju prava djece. Odgojem djeci prenosimo naša znanja i vrijednosti, poučavamo ih no i pomažemo im u njihovu otkrivanju. Poučavanjem o običajima i uvjerenjima obogaćujemo dječji svijet i podupiremo dječje pravo na slobodu mišljenja, savjesti i vjeroispovjedi. Neovisno o tome koja je djetetova i obiteljska vjera ili uvjerenje, djecu poučavanjem učimo poštovanju, prihvaćanju i uvažavanju bogatstva različitosti.
Međunarodni dan prevencije zlostavljanja djece obilježava se 19.studenog, a obilježavanje je započelo 2000. godine te se veže uz Međunarodni dan Konvencije o pravima djeteta 20. studenoga.